epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

ואם בגבורות – להיות בן 80+

ואם בגבורות – להיות בן 80+

נירה חטיבה

הוצאת אורי

ת. כניסה לקטלוג: 17-06-2023

ת. עדכון אחרון: 12-01-2023

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: הורות חינוך ומשפחה

מהי המשמעות של "להיות בן 80+" בימינו? איך אנחנו תופסים את התנסויותינו והוויית חיינו? בספר זה ניסיתי להשיב על שאלות אלו בהסתמך על ראיונות עם 40 אנשים בני 80+, ובכך להנגיש את "חוכמת ההמונים" של בני 80+ לבני גילם. הספר שואף לבדוק את המחשבות, הרגשות והמוטיבציות של בני 80+, ולזהות מהי המשמעות של הדברים בעיניהם – במה הם מאמינים? למה הם שואפים? מה מסב להם אושר ומה גורם להם צער ותסכול? הספר בוחן את תפיסתם בנוגע לעבר (גידולם, לימודיהם, שירותם הצבאי, גידול ילדיהם, עבודתם המקצועית והיציאה לגמלאות), להווה (יחסים עם המשפחה, זוגיות,ְ ניהול החיים, חברה וחברים); ובנוגע לעתיד (דאגות וחששות, הכנות של המשפחה ושל עצמם והצבת תוכניות ומטרות). לסיום, סיכום רטרוספקטיבי של חייהם – תפיסותיהם בנוגע לבחירות המרכזיות שעשו בחייהם ולגבי ההצלחות והכישלונות. הספר גם תורם תובנות לצעירים כהכנה לגיל המבוגר. הספר מיועד לבני 80+ שמעוניינים ללמוד מניסיונם של אחרים בני גילם על דרכי התמודדותם ותפקודם, ולאנשים צעירים יותר הרוצים להכין את עצמם בצורה טובה לגיל הרחוק, אך שגם הם צפויים להגיע אליו.נירה חטיבה היא פרופ' אמריטה של בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. יש לה תארים ראשון ושני במתמטיקה מהטכניון ודוקטורט בחינוך מתמטי מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. היא עבדה כ־20 שנה כמורה למתמטיקה בבתי ספר תיכוניים ובמכללות בתל אביב ובקליפורניה וכתבה כ־15 ספרי לימוד במתמטיקה לתיכונים בארץ. היא כתבה גם למעלה מ־10 ספרים ועשרות רבות של פרסומים מסוגים אחרים בעברית ובאנגלית בתחומי השטח האקדמי שלה באוניברסיטה – יישומי מחשבים בחינוך, תהליכי הוראה בבית הספר, הוראה מצטיינת, הערכתה וסקרי הוראה באוניברסיטה ובמכללה. היא כיהנה כראשת החוג לתכנון לימודים והוראה בבית הספר לחינוך, כראשת המרכז לקידום ההוראה של אנשי הסגל האקדמי באוניברסיטה וכראשת הפרויקט של סקרי ההוראה, שבמסגרתו הסטודנטים בכל אלפי הקורסים באוניברסיטה מעריכים את מוריהם בסוף כל סמסטר. ספר זה הוא הראשון שפרופ" חטיבה כתבה שלא בתחומים המקצועיים שלה, אבל הוא מבוסס על הידע המחקרי־אקדמי שהיא פיתחה בשנות ניסיונה.