epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

המדריך היישומי לבגרות מעבדה בביולוגיה - מהדורת תלמידים

המדריך היישומי לבגרות מעבדה בביולוגיה - מהדורת תלמידים

צחי בר

הוצאה עצמית

ת. כניסה לקטלוג: 13-12-2023

ת. עדכון אחרון: 13-12-2023

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנרים: ביולוגיה, מדריך

המדריך היישומי לבגרות מעבדה בביולוגיהצחי בר
הוצאה עצמית
הניסויים במעבדות אומנם משתנים משנה לשנה, אבל שאלות רבות במבחני הבגרות במעבדה מופיעות בתבנית קבועה החוזרת מדי שנה: "מה המשתנה התלוי של הניסוי?", "מה תפקיד הבקרה?", "מה הקשר בין המשתנה התלוי לדרך המדידה שלו?" ועוד.
זה יתרון גדול, כי לשאלות תבניתיות יש תשובות תבניתיות. זה לא משהו להתבייש בו. אנחנו חושבים, מבינים וזוכרים בתבניות, והמבחן משקף את כל אלו. אם נלמד לזהות את התבניות של השאלות נוכל להשתמש בתבניות של התשובות.
בספר הזה, שהוא מדריך לפתרון בגרות מעבדה, תמצאו את כל החומר הנדרש לבחינת הבגרות במעבדה. המדריך לוקח אתכם צעד צעד לאורך הבחינה, מציג את השאלות בתבניות, מסביר איך עונים על כל שאלה ואז עונה על השאלה, בהתחלה בצורה תבניתית ואחר כך עם דוגמה.
הספר מאורגן לפי פרקים של נושאי הבחינה: אנזימים, נשימה תאית, פוטוסינתזה, קרומים ואוסמוזה.
כל פרק מורכב משני חלקים. החלק הראשון מכסה את הידע הביולוגי הרלוונטי לנושא. החלק השני בכל פרק מחולק לתתי-פרקים הכוללים אוסף שאלות, הסברים, תבניות ופתרונות המיושמים על נושא הפרק, לפי הנושאים הבאים: שאלות בנושא המשתנה התלוי ודרך המדידה שלו; שאלות בנושא המשתנה הבלתי תלוי ודרך שינויו; שאלות בנושא שאלת החקר והשערת החקר; שאלות בנושא מסקנות; שאלות בנושא קבועי הניסוי; שאלות בנושא בקרה; שאלות בנושא חזרות; שאלות בנושא תמיסות ומיהולים; שאלות בנושא טבלת סיכום מערך ניסוי ותוצאותיו; שאלות בנושא גרפים; שאלות בנושא גורם מגביל; ושאלות בנושא טיטרציה, אינדיקטורים ועקומת כיול.
נכון, אנחנו לא לומדים בשביל יותר נקודות במבחן, אנחנו לומדים בשביל הכיף, אבל יותר נקודות, יותר כיף. לכן תמצאו בפרק האחרון טיפים להצלחה בבחינה: מה עושים כשהניסוי לא מצליח? מה עושים אם המבחן מסודר בסדר שונה מהרגיל? מה עושים אם במבחן יש אנזים לא מוכר או שיטת מדידה חדשה? איך מוציאים מכותרות המבחן רמזים חשובים? איך עונים על שאלות 'הסבירו' ו'נמקו'? איך כותבים תיאור סכמתי של ניסוי? ואיך לומדים אתו; איך מתכוננים לבגרות במעבדה? איך עוזרים למעריכים של הבחינה לתת לכם את כל הנקודות שמגיעות לכם? ולבסוף אפילו מה מביאים למבחן.
אז אם אתם לומדים לקראת בגרות במעבדה, או מלמדים לקראתה, זה הספר בשבילכם.
על המחבר: ד"ר צחי בר, לשעבר מדען בתעשיית הביוטק, כיום מורה לביולוגיה בתיכון ומעריך בחינות בגרות.